La Virreina Centre de la Imatge acaba de presentar tres noves exposicions del seu programa expositiu de 2022.
A les seves sales expositives de la Rambla, el principal eix cultural de Barcelona, es pot veure una gran retrospectiva de caràcter museogràfic dedicada a l’escriptora i cineasta francesa Marguerite Duras, i les mostres «Imatges buides» de l’artista català Oriol Vilapuig i «A les entranyes de la bèstia», sobre el treball gràfic dels veneçolans Ángela Bonadies i Juan José Olavarría.
MARGUERITE DURAS
La mostra sobre Marguerite Duras (Saigon, 1914 – París, 1996) està comissariada per Valentín Roma i és la primera exposició que se li dedicada en l’Estat espanyol a aquesta escriptora de culte i l’única retrospectiva de caràcter museogràfic que recorre el conjunt de la seva obra literària, fílmica i televisiva.
Amb cinquanta-sis llibres, dinou pel·lícules i dotze guions cinematogràfics, a més d’una producció televisiva poc investigada, la seva obra ocupa un lloc d’enorme influència en la literatura i el cinema europeus de la segona meitat del segle XX.
Bona part dels materials fotogràfics i cinematogràfics que s’ensenyen en l’exposició han estat cedits per Jean Mascolo, fill de Marguerite Dures, qui custòdia part de l’arxiu de l’autora. També es mostren nombrosos documents d’època pertanyents a l’Institut National de l’Audiovisuel INA.
IMATGES BUIDES
L’exposició de l’artista català Oriol Vilapuig (Sabadell, 1964), també comissariada pel director del centre, Valentín Roma, proposa reflectir «la inestabilitat permanent de les imatges», buidant-les perquè l’espectador les pugui omplir amb la seva experiència.
Aquestes dues mostres es podran veure fins al 2 d’octubre de 2022.
A LES ENTRANYES DE LA BÈSTIA
La La tercera mostra que ens proposa La Virreina està concebuda com una novel·la gràfica.
Des de l’any 2010, els artistes veneçolans Ángela Bonadies (Caracas, 1970) I Juan José Olavarría (Valencia, 1969) han desenvolupat obres en diversos formats, com a instal·lacions, escultures o fotografies, entorn del seu projecte titulat La Torre de David, el títol de la qual fa referència al nom d’un famós gratacel abandonat i ocupat en el centre de Caracas que, amb 46 pisos i 195 metres d’altura, hauria estat un dels més alts de la capital veneçolana.
“A les entranyes de la Bèstia» els artistes estableixen paral·lelismes entre aquesta Torre de David i les promeses incomplertes durant els últims anys pel govern.

En exhibició fins al 5 de juny.
EGM ha realitzat la producció i la instal·lació de les seves gràfiques expositives.
• Gràfica expositiva amb vinils de tall. Copies Giclée paper satin. Posters y cartel·les.